Zapamiętaj mnie
Przypomnij hasło
W Jabłuszkowie mieszka już 42339 osób, zaoszczędziliśmy razem 209 005 360,65 złotych. Przyłącz się!
Znajdź użytkownika:
Wielkość tekstu:

1. Spontanicznie

Próba odstawienia papierosów ma większe szanse powodzenia, jeżeli zdecydujemy się na nią nagle - bez długiego planowania Do takich wniosków doszli naukowcy z University College London, wyniki badań przedstawili w "British Medical Journal".

Zespół angielskich badaczy pod kierownictwem prof. Roberta Westa przeanalizował przypadki ponad 1900 byłych i obecnych palaczy. Wszystkie te osoby były szczegółowo wypytywane o to, jak rodziła się u nich decyzja o podjęciu walki z nałogiem, jak długo się do tego przygotowywali i czy próba zakończyła się sukcesem.

Okazało się, że blisko połowa wszystkich prób rozstania się z nałogiem była podjęta spontanicznie, bez wcześniejszego planowania. Co więcej, z badań wynikało, że w przypadku takich prób szanse powodzenia były ponad dwukrotnie większe niż w tradycyjnych metodach rzucania palenia. Pewną wskazówką mogą być ponadto wyniki badań CBOSu opublikowane w roku 2007 (http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2008/K_046_08.PDF):

2. Oczyść mieszkanie.

Wyrzuć z domu wszystkie papierosy i popielniczki.
Zadbaj o czyste i świeże otoczenie w domu i pracy.
Upierz swoje ubrania,firanki i zasłony, wyczyść siedzenia w samochodzie. Nie siedź w ciszy - włącz radio, telewizor, dużo rozmawiaj z innymi.

3. Co jeść i pić ?

Warto mieć w pobliżu pestki ze słonecznika lub dyni żeby zająć ręce. Pomocne są też: marchew do chrupania oraz paluszki i gumy do żucia. Postaraj się włączyć do diety więcej warzyw i owoców. Bardzo dobrze jest wypijać małymi łyczkami kilka szklanek wody niegazowanej dziennie. Można pić również soki owocowe, ale lepiej te z mniejszą zawartością cukru.

4. Ruch

Aktywność fizyczna jest przy rzucaniu palenia bardzo pomocna - od strony fizjologicznej wysiłek fizyczny pomaga pozbyć się stresu. W wyniku ćwiczeń zwiększa się wydzielanie hormonów szczęścia (endorfiny, serotonina), dzięki czemu dochodzi do poprawy samopoczucia. Pobudzone krążenie krwi zaś powoduje rozluźnienie mięśni i podniesienie temperatury ciała, a podczas uprawiania sportu nasze myśli oddalają się od problemów. Polecamy szczególnie basen, dla chcących więcej może to być też siłownia czy aerobic. Skupisz wtedy swoją uwagę na czynnościach, które nie idą w parze z paleniem. Postaraj się znaleźć codziennie 30 minut na ruch. Wysiłek fizyczny zabije w Tobie ostatnie chęci do zapalenia papierosa. Zrezygnuj z windy, przejdź się pieszo na zakupy. Zadbaj także o 8 godzin snu dziennie - Twój organizm odpocznie i będzie gotowy do kolejnego aktywnego dnia.

5. Zdrowe odżywianie

Jednym z argumentów, dlaczego ludzie nie chcą rzucić palenia, jest obawa o to, że przytyją. Pytają: Co jest gorsze, być grubym czy palić papierosy?" Wielu niepalących powie Ci, że nie jest to duży problem, co więcej właśnie po rzuceniu palenia wzięli się za siebie i swoją sylwetkę. Wielu ludzi przekonało się, że mogą kontrolować swoją wagę łatwiej niż zapanować nad nałogiem palenia. Warto poznać kilka faktów: gdy przestajesz palić, bardziej zaczyna ci smakować pokarm (zmysł smaku i powonienia wraca do normy po latach stłumienia papierosami), odczuwasz silniejszą chęć jedzenia, ale twój metabolizm zostaje zwolniony, gdyż wraca on po prostu do normy. Dostarczanie organizmowi nadmiaru pokarmu (kalorii) wymaga codziennego wysiłku fizycznego pozwalającego spalić ten nadmiar. Jak więc wprowadzić w życie te zalecenia ? Ogranicz potrawy smażone, tłuste oraz desery, a kolacja niech będzie Twoim najlżejszym posiłkiem. Twoja dieta niech składa się z owoców, zbóż, warzyw oraz umiarkowanej ilości orzechów, nasion i pestek. Staraj się nie jeść między zasadniczymi posiłkami. Wzbogacaj swoją dietę w jak najwięcej świeżych owoców i warzyw (zwłaszcza w sezonie owocowym).

6. Przyłącz się do społeczności naszego serwisu

Jabłuszkowo jest takim małym fenomenem. Nie stanowi o nim ani spis sposobów czy porad dotyczących rzucenia palenia ale właśnie społeczność go "zamieszkująca". Czytając wypowiedzi internautów odwiedzających nasz portal, bardzo często natrafialiśmy na opinie, że to właśnie możliwość bycia wśród innych niepalących Jabłuszkowa najmocniej pomogła im przetrwać chwile, gdy chciała zapalić. To zmotywowało nas do utworzenia wiosną 2009 roku działu Kawiarenka - miejsca, gdzie obecnie przy cięższym dniu jednego z rzucających zawsze znajdzie się kilka osób, którzy go wesprą go dobrym słowem czy radą. Swoją odpowiedzią pomagają utwierdzić w decyzji niepalenia i tym, że warto jest pozostać "bezdymnym". Szczególnie ciepło witane są nowe osoby na naszym portalu, stąd podróż po Jabłuszkowie warto zacząć właśnie w Kawiarence. Społeczność naszej strony to nie tylko wirtualni znajomi - często zawiązują się tu prawdziwe przyjaźnie. Polecamy :)

Przeczytaj porady internautów zamieszczone w dziale Porady


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.